meer over wat wij doen én delen

Stichting Abrona

In 2021 zijn we gestart bij onze opdrachtgever Stichting Abrona. Bij Abrona hebben we een centrale inkoopafdeling opgezet waar we nu nog steeds capaciteit leveren en zijn we gevraagd als kwartiermaker de facilitaire afdeling op te tuigen.

Centralisatie inkoopfunctie

Na een uitgebreide spendanalyse te hebben gedaan, heeft Abrona ons gevraagd om een centrale Inkoopafdeling op te zetten en de bijna 60 locaties mee te nemen in het veranderproces van decentraal naar centraal inkopen. In een jaar tijd hebben we, met drie collega’s vanuit Flott, de fundering van deze nieuwe afdeling gelegd. Er is een stevig inkoopbeleid vastgesteld en daarnaast zijn de grootste contracten herzien. Door zaken te bundelen en nieuwe afspraken te maken met leveranciers, hebben we maar liefst €1.000.000,- bespaard. Inmiddels zijn we nu ruim twee jaar actief voor Abrona, weten we nog steeds mooie resultaten te boeken en zijn we een langdurige samenwerking aangegaan.

"Enorm bedankt voor de enorme bijdrage aan de opbouw van onze afdeling facilitair en inkoop. Wat heb jullie mooie dingen gerealiseerd voor Abrona! (Erik van Gelder, Manager Vastgoed, Facilitair en Inkoop Abrona)"

Kwartiermaker

Omdat we succesvol waren met onze praktische aanpak bij inkoop en we ook steeds meer facilitaire vragen kregen, zijn we door Abrona ook gevraagd een kwartiermaker beschikbaar te stellen om de facilitaire afdeling op te tuigen, met als doelstelling deze uiteindelijk in eigen beheer te nemen. Verschillende facilitaire vraagstukken zijn opgepakt en projecten zijn opgestart en/of afgerond. Denk daarbij aan het implementeren van een nieuw wasconcept voor de cliënten van Abrona en het invoeren van een nieuw concept voor eten en drinken. Maar ook het aanscherpen van de schoonmaakafspraken, de samenwerking met de schoonmaakleverancier en het werven van een nieuwe teamleider en coördinatoren vielen onder deze opdracht. Nu de teamleider en coördinatoren zijn gestart, hebben we het facilitaire stokje aan hen overgedragen en blijven wij ons richten op de doorontwikkeling van de inkoopafdeling.

"Flott, alle dank voor jullie deskundigheid, inzet en oplossingsgerichtheid! En wat een mooie expertise heb jullie kunnen toevoegen. Thanks! (Toke Piket, Voorzitter Raad van Bestuur Abrona)"

werken bij flott.

contact en administratie.

Flott. Epe

Kamperweg 26

8162 EP Epe

Flott. Groningen

Atoomweg 6b

9743 AK Groningen

Flott. Hoevelaken

De Wel 34d

3871 MV Hoevelaken

volg ons op social media.

KVK: 55197183

BTW-nummer: NL8516041711B01