Werken bij Flott als interim-manager

Werken bij Flott als interim-manager

Bart Hekkert werkt als interim-manager bij Flott. Hij helpt opdrachtgevers aan grip op hun informatiemanagement en archivering. Dat is zeker geen ‘stoffig’ werk! Het gaat vooral om mensen en hun manier van werken. Juist dát inspireert Bart: “Ik werk niet voor de bureaula, maar om anderen verder te helpen.”

“Eerder werkte ik bij verschillende overheidsinstanties, in informatiemanagement en archivering. Dat gaat over hoe je omgaat met informatie en grip houdt op de informatiestromen. Zorgen dat informatie nu toegankelijk is, maar ook over honderd jaar. Lagere overheden en instanties moeten hiervoor beleid ontwikkelen en uitvoeren. Dat is soms een hele klus. Voor mij voelt dat als een uitdaging, ik krijg er energie van!”

Van overheid naar interim

“Op mijn laatste werkplek was ik uitgegroeid. Ik blijf graag in beweging en zocht daarom naar verandering in mijn werk, maar de mogelijkheden waren beperkt. Dat veranderde toen ik in gesprek raakte met Michel van Es. Dankzij hem kwam de interimsector in beeld en ook Flott. Elke interim-opdracht is een nieuw project op een nieuwe plek. Verandering is een vast gegeven en dat was precies wat ik zocht.”

Aan de slag bij Flott.

“Bij Flott. ben ik op mijn plek. Er is veel reuring en we hebben een team dat erg gedreven is om zichzelf te ontwikkelen. Veel jonge mensen ook, met een frisse blik en nieuwe ideeën. We zijn allemaal erg flexibel en open in ons doen en denken. Dat zie ik echt als ons DNA. Snel nieuwe kennis opdoen en je weg vinden in een nieuwe omgeving, dat is Flott. Dat stimuleert mij enorm. Daarnaast zijn we het interim-management aan het uitbouwen. Dat zorgt voor vragen: hoe richten we dit in? En waarin kunnen wij ons onderscheiden? Ook daarin is volop beweging.”

Telkens een nieuwe opdracht

“Bij een nieuwe opdracht ga ik eerst in gesprek met de opdrachtgever, om de urgentie te achterhalen. Daarna spreek ik andere medewerkers om het vraagstuk uit te diepen. Niet alleen met het management, juist ook met mensen van de werkvloer. Zo krijg ik goed zicht op de vraag achter de vraag en leer ik de organisatie kennen. Op deze manier leer ik wat voor hen waardevol is in het resultaat en hoe we dit kunnen borgen na mijn vertrek. Dat vind ik beide erg belangrijk.”

De juiste kwalificaties

“Een specifieke opleiding voor dit werk is er niet. Je moet je vooral snel kunnen inwerken, in een opdracht en in een organisatie. Daarvoor moet je sensitief zijn, communicatief vaardig en een scherpe blik hebben. Maar het belangrijkste is wat mij betreft jezelf kennen, weten wat je sterke punten zijn, om je open op te stellen en verbinding te maken met anderen. Dat is voor mij de basis om dit werk goed te kunnen doen.”

"Ben jij toe aan een nieuwe stap in je carrière? Wil jij net als Bart aan het werk bij één van onze opdrachtgevers? Kom dan snel met ons in contact via werkenbijflott.nl"

werken bij flott.

contact en administratie.

Flott. Epe

Kamperweg 26

8162 EP Epe

Flott. Groningen

Atoomweg 6b

9743 AK Groningen

Flott. Hoevelaken

De Wel 34d

3871 MV Hoevelaken

volg ons op social media.

KVK: 55197183

BTW-nummer: NL8516041711B01